- Charakterystyka typów osobowości klienta oraz dostosowywanie zachowania pracownika do poszczególnych charakterów klientów.
- Komunikacja w obsłudze trudnego klienta.
- Taktyki radzenia sobie z trudnym kilientem - wywieranie wpływu i oddziaływanie na klienta.
- Sposoby radzenie sobie z negatywnymi emocjami oraz budowania pozytywnego kontaktu z klientem.
- Uprzedzanie trudnych sytuacji- nastawienia i uprzedzenie, kwestia pierwszego wrażenia.
- Techniki aktywnego słuchania (parafraza, klasyfikacja, pytania)
- Sposoby radzenia sobie w sytuacjach stresujących z trudnym klientem.
- Reklamacja i czynniki wpływające na zadowolenie Klienta.
- Algorytm reklamacji – od komunikatu Klienta do rozwiązania problemu. Psychologia kontaktu z Klientem reklamacyjnym
- Jakość obsługi klienta i jej wpływ na wizerunek i postrzeganie firmy.
- Co robić z klientami prezentującymi trudne zachowania, czyli obsługa trudnego klienta w praktyce.
Uczestnicy szkolenia będą mogli poszerzyć swoje umiejętności efektywnego komunikowania się z klientem poprzez wypracowanie zdolności przeprowadzania skutecznej rozmowy z zastosowaniem technik rozmowy z trudnym Klientem
Usługa ma na celu zwiększenie skuteczności w radzeniu sobie z sytuacjami trudnymi w kontakcie z klientem, uświadomienie znaczenia budowania wizerunku firmy poprzez profesjonalną obsługę oraz zdobycie wiedzy w zakresie efektywnego rozwiązywania reklamacji i sytuacji konfliktowych.
- udoskonalenie umiejętności radzenia sobie z trudnym klientem;
- nabycie umiejętności rozpoznawania typów klientów i porozumiewania się z każdym z nich;
- wypracowanie zdolności przeprowadzania skutecznej rozmowy z zastosowaniem technik rozmowy z trudnym klientem;
- udoskonalenie sposobów zachowania w trudnych sytuacjach z klientem;
- poznanie roli strategii w uprzedzaniu trudnych sytuacji z klientem;
- wzmocnienie umiejętności radzenia sobie ze stresem oraz wykorzystywanie technik asertywności podczas trudnych sytuacji z klientem;
- udoskonalenie sposobów zachowania w trudnych sytuacjach z klientem;
- podniesienie świadomości roli oraz wpływu jakości obsługi klienta na wizerunek firmy
- nabycie wiedzy w zakresie efektywnego rozwiązywania reklamacji i sytuacji konfliktowych;
- nabycie wiedzy w zakresie skutecznej rozmowy reklamacyjnej, technik odpowiedzi na zastrzeżenia Klienta;
- uświadomienie znaczenia budowania wizerunku firmy poprzez profesjonalną obsługę;
- podniesienie świadomości roli oraz wpływu jakości obsługi Klienta na wizerunek firmy;