Komunikacja i współpraca w zespole - zgrany zespół najlepszą wizytówką przedsiębiorstwa (wpływ komunikacji na funkcjonowanie przedsiębiorstwa)

SZCZEGÓŁY USŁUGI:

  • Dostępność: Usługa zamknięta
  • Okres realizacji: od 23.02.2021 do 05.03.2021
  • Liczba godzin usługi: 84

Ramowy program usługi

  1. Czym jest zespół i dlaczego warto tworzyć zespoły?
  2. Czynniki wpływające na skuteczność działania zespołu.
  3. Fazy rozwoju zespołu.
  4. Role w zespole.
  5. Cechy efektywnego zespołu.
  6. Integracja zespołu – budowanie relacji i zaufania w zespole
  7. Kultura organizacyjna i jej znaczenie w budowaniu zespołu.
  8. Efektywny zespół – co jest ważne dla współpracy i organizacji pracy w zespole.
  9. Pięć dysfunkcji pracy zespołowej i ich przezwyciężanie.
  10. Rozwijanie własnych kompetencji i ich wpływ na rozwój zespołu.
  11. Efektywna współpraca w zespole.
  12. Indywidualność w zespole, a potrzeby realizacji zadań zespołowych.
  13. Zasady współpracy – cel indywidualny i cel zespołowy – poszukiwanie rozwiązań.
  14. Jakie są teoretyczne podstawy komunikacji interpersonalnej i zespołowej?
  15. Identyfikacja barier występujących w komunikacji międzyludzkiej i sposoby ich eliminacji.
  16. Znaczenie komunikacji w zespole.
  17. Zasady komunikacji w zespole – komunikacja pionowa i pozioma – komunikowania się w zespole na różnych poziomach.
  18. Sieci komunikacyjne wspierające procesy integracyjne w zespołach.
  19. Bariery i zakłócenia w komunikacji w zespołach.
  20. Wpływ zmiany własnego nastawienia i postawy na poprawną komunikację w zespole.
  21. Konflikty w zespołach.
  22. Rozpoznawanie i reakcja na sytuacje konfliktowe.
  23. Przezwyciężanie konfliktów w zespole.
  24. Koło konfliktu – jak sprawić, aby konflikt był konstruktywny.
  25. Wpływ komunikacji na funkcjonowanie firmy.
  26. Wypracowanie zasad dobrej współpracy - warsztaty.

Cel edukacyjny

Celem szkolenia jest zwiększenie efektywności pracy zespołu oraz komunikacji w zespole. Uczestnicy otrzymają narzędzia pozwalające na skuteczne budowanie zespołu, a także wzajemną współpracę pomiędzy nimi. Ponadto nauczą się jak radzić sobie w sytuacjach trudnych związanych z konfliktem w grupie. Uczestnicy poznają strategie komunikacyjne, zdiagnozują silne i słabe strony w kontekście sposobów komunikowania się, wypracują bank dobrych praktyk oraz poznają swoje mocne i słabe strony jako zespołu.

Efekty uczenia się

  • poznanie cech efektywnego zespołu i czynników wzmacniających dobrą współpracę i  komunikację;
  • poznanie powiązań między dobrą komunikacją a dobrą organizacją pracy i efektywnością;
  • wypracowanie wizji zespołu, priorytetów i wartości;
  • poznanie mechanizmów grupowych występujących w zespole;
  • nabycie umiejętności skutecznej komunikacji w zespole;
  • poznanie podstaw korzystania z różnorodności zespołu i zasad komunikacji z różnymi typami osobowości;
  • nabycie umiejętności rozpoznawania typów zachowań ludzi i dostosowywania się do ich stylu komunikacji;
  • poznanie sposobów radzenia sobie z w trudnych lub konfliktowych sytuacjach;
  • nabycie umiejętności asertywnego komunikowania swoich potrzeb i wyrażania emocji;
  • udoskonalenie umiejętności w zakresie konstruktywnej komunikacji;
  • poznanie zasad budowania zaufania i dobrej atmosfery w zespole;
  • nabycie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji ze współpracownikami oraz rozwijania elastycznej i otwartej komunikacji, sprzyjającą współdziałaniu;
  • nabycie umiejętności identyfikowania i eliminowania barier występujących w 
    komunikacji w zespole;
  • nabycie umiejętności rozwiązywania konfliktów grupowych;
  • poznanie wpływu komunikacji na funkcjonowanie firmy.