SZCZEGÓŁY USŁUGI:
- Dostępność: Usługa zamknięta
- Okres realizacji: od 23.02.2021 do 05.03.2021
- Liczba godzin usługi: 84
- Czym jest zespół i dlaczego warto tworzyć zespoły?
- Czynniki wpływające na skuteczność działania zespołu.
- Fazy rozwoju zespołu.
- Role w zespole.
- Cechy efektywnego zespołu.
- Integracja zespołu – budowanie relacji i zaufania w zespole
- Kultura organizacyjna i jej znaczenie w budowaniu zespołu.
- Efektywny zespół – co jest ważne dla współpracy i organizacji pracy w zespole.
- Pięć dysfunkcji pracy zespołowej i ich przezwyciężanie.
- Rozwijanie własnych kompetencji i ich wpływ na rozwój zespołu.
- Efektywna współpraca w zespole.
- Indywidualność w zespole, a potrzeby realizacji zadań zespołowych.
- Zasady współpracy – cel indywidualny i cel zespołowy – poszukiwanie rozwiązań.
- Jakie są teoretyczne podstawy komunikacji interpersonalnej i zespołowej?
- Identyfikacja barier występujących w komunikacji międzyludzkiej i sposoby ich eliminacji.
- Znaczenie komunikacji w zespole.
- Zasady komunikacji w zespole – komunikacja pionowa i pozioma – komunikowania się w zespole na różnych poziomach.
- Sieci komunikacyjne wspierające procesy integracyjne w zespołach.
- Bariery i zakłócenia w komunikacji w zespołach.
- Wpływ zmiany własnego nastawienia i postawy na poprawną komunikację w zespole.
- Konflikty w zespołach.
- Rozpoznawanie i reakcja na sytuacje konfliktowe.
- Przezwyciężanie konfliktów w zespole.
- Koło konfliktu – jak sprawić, aby konflikt był konstruktywny.
- Wpływ komunikacji na funkcjonowanie firmy.
- Wypracowanie zasad dobrej współpracy - warsztaty.
Celem szkolenia jest zwiększenie efektywności pracy zespołu oraz komunikacji w zespole. Uczestnicy otrzymają narzędzia pozwalające na skuteczne budowanie zespołu, a także wzajemną współpracę pomiędzy nimi. Ponadto nauczą się jak radzić sobie w sytuacjach trudnych związanych z konfliktem w grupie. Uczestnicy poznają strategie komunikacyjne, zdiagnozują silne i słabe strony w kontekście sposobów komunikowania się, wypracują bank dobrych praktyk oraz poznają swoje mocne i słabe strony jako zespołu.
- poznanie cech efektywnego zespołu i czynników wzmacniających dobrą współpracę i komunikację;
- poznanie powiązań między dobrą komunikacją a dobrą organizacją pracy i efektywnością;
- wypracowanie wizji zespołu, priorytetów i wartości;
- poznanie mechanizmów grupowych występujących w zespole;
- nabycie umiejętności skutecznej komunikacji w zespole;
- poznanie podstaw korzystania z różnorodności zespołu i zasad komunikacji z różnymi typami osobowości;
- nabycie umiejętności rozpoznawania typów zachowań ludzi i dostosowywania się do ich stylu komunikacji;
- poznanie sposobów radzenia sobie z w trudnych lub konfliktowych sytuacjach;
- nabycie umiejętności asertywnego komunikowania swoich potrzeb i wyrażania emocji;
- udoskonalenie umiejętności w zakresie konstruktywnej komunikacji;
- poznanie zasad budowania zaufania i dobrej atmosfery w zespole;
- nabycie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji ze współpracownikami oraz rozwijania elastycznej i otwartej komunikacji, sprzyjającą współdziałaniu;
- nabycie umiejętności identyfikowania i eliminowania barier występujących w
komunikacji w zespole;
- nabycie umiejętności rozwiązywania konfliktów grupowych;
- poznanie wpływu komunikacji na funkcjonowanie firmy.